1 Şubat 2012 Çarşamba

benzemek

tüm zehirli kelimeleri çıkarmak istiyorum lügatimden. ne bu kelimelerle düşünmek, ne de konuşmak istiyorum artık. düşünülmemesi gereken düşünceler başlıklı bir liste yapmalıyım. ve bu düşüncelerden uzak durmalıyım.

üslubum olmuş bazı şeyler var. değiştirmeli bunların hepsini. gerekirse kendimi unutup, sıfırdan başlayabilmeliyim. mesela bu da güzel bir üslup olabilir; her şeye sıfırdan başlayıp, unutup, tekrar sıfırdan başlayabilirim. her gün yeniden doğabilmeli bir çocuk gibi.

daha sonra bunlarla konuşup, bunlarla yazmalı. bunları düşünmeli.

her şeyden uzakken, hiçbir şeye benzemezdim ben. benzemeliyim artık. sürekli aynı yüz ile karşılaşacağını bilip, aynaya bile bakmazdım ben. değişmeliyim. benzemeliyim her şeye. ve aynaya baktığımda yüzümde görebilmeliyim hepsini.

burçlara inanmalıyım söz gelimi. sırf burcumda beni öyle anlatmışlar diye öyle olmaya bile çalışabilirim belki. bu hiçbir şeye benzememekten iyidir nasıl olsa.

7 yorum:

negatif dedi ki...

Beni yine şaşırttın. Dediğin gibi olsun, yine şaşırayım.

Olduğundan farklı olamayabilirsin. Burçlara yeterince inanırsan burcunda anlatılana benzeyeceğini düşünüyorum. Zehirli kelimelerin buna benzer bir etkisi var. Sürekli ... sözcüğünü düşünüp durursak pis kokular almaya başlayabiliriz. Sürekli "sıkılıyorum" diyenlerin sıkıntılarının hiç bitmemesini de buna bağlarım. "Çok eğleniyorum" deyince eğlenemiyor insan, ama "sıkılıyorum" deyince sıkılıyor.

Sözcükleri değiştirmek iyi bir başlangıç olabilir. Sözcüklerle düşünüyoruz. Düşüncemiz de onlarla birlikte değişir. Biz de düşüncelerimizle birlikte değişiriz.

Belki iyi düşünürsek ters takla atmayı da öğreniriz. Zıpladığımda başımı tavana vuracağımı düşündüğümde başımın zonkladığı oldu. Spor yaptığını hayal eden insanın kaslarının çalışmaya başladığını da söylüyorlar. Ben bilimin yalancısıyım.

bilge dedi ki...

bence çok güzel fikirler bunlar. hele sözcükleri değiştirmek fikri. zira negatif'e katılıyorum o konuda. onlarla düşünüyoruz. ve bazen onlar yüzünden düşünemiyoruz belki de.

hiçbir şeye benzemiyor değilsin. ama başka şeylere benzemek nefes aldırırsa bu da çok iyi olur.

umarım tasarıların gerçekleşir. hemen yürürlüğe koymasan bile, böyle düşünüyor olman da güzel.

alter ego dedi ki...

negatif,
bazen beni anladığını öyle güzel teyit ediyorsun ki ben de buna şaşırıyorum işte :)

sözcükleri değiştirmek başlangıçtır tabi. bazen düşünüyorum da; kendimizi de kendimize anlatabildiğimiz kadar anlıyoruz. hep bir başkası üzerinde düşünmemeli bunu. ve sözcükleri değiştirmek ile kendimizi daha farklı anlayabiliriz böylece diye düşünüyorum.

evet o belgeseli izlemiştim. kafamızda tasarladığımız zaman daha kolaylaşıyor eylemler. ama benim tasarılarım aksine hep eylemlere engel oluyor. sözcükler, düşünceler değiştiği zaman, eylemlerimin de değişeceğini düşünüyorum. yani öyle diyorlar. valla ben de bilimin yalancısıyım :)

alter ego dedi ki...

bilge,
fikirleri beğenmene sevindim :) ben de tasarıların gerçekleşmesini umuyorum. kendime bir tür hatırlatma bu. gerçekleştireyim diye. önemli olan düşüncede kalması değil, gerçekleşmesi. çok teşekkür ederim :)

negatif dedi ki...

"kendimizi de kendimize anlatabildiğimiz kadar anlıyoruz."

beni fena sarstı bu dediğin. kafamdaki düğümler çözülmüş gibi rahatlayıp kendime geldim.

ışığı gördüm, buradan kopar giderim ben. sağol.

:)

nomen dedi ki...

Sağlık, iş ve para konusunda mükemmel bir hafta bekliyor sizi. Venüs, Ay'ın bilmem kaçıncı evine girdiği için, ayın 13'ü ile 18'i arasında sürpriz bir haberle hayatınız değişebilir. Üstelik bunun için "Pamuk"gibi yumuşacık yazarlardan birinin kitabını bile okumanız gerekmeyecek.
Yıldızlar sizinle olsun!

(Acemi Bir Astro-logdan Yıldız Okuma Algoritma Denemesi)
Çok güzel bir yazı.

Gönlünüze sağlık.

alter ego dedi ki...

yorumunuz gülümsetti nomen :)

hayat bir tür mizansen gibi. bizler sadece bu mizansenin bir parçası olabilmek veya olmamak meselesindeyiz.

descartes, “düşünüyorum öyleyse varım” dan yola çıkarak tanrının varlığını ispatlamış mesela. ben de belki bir gün “düşünüyorum öyleyse varım” dan yola çıkıp burçların varlığını ispatlayabilirim söz gelimi.

böylece mizansene dahil olabiliriz belki de ne dersiniz? ben çok usandım artık. evet nomen, yıldızlar benimle olsun. önceki ben; ne işim olur ki taa uzaklardaki yıldızlarla derdi şimdi. insanların taa uzaklardaki yıldızları bile kendilerine alet etmesi, kendi hayatlarına sokabilmesi aslında çok yaratıcı değil midir? belki de böyle bakmalı. yoksa her şey bize yıldızlar kadar uzak geliyor sonra.

temenniniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim.