5 Kasım 2013 Salı

şiir sokakta


bir karga bir kediyi öldüresiye bir oyuna davet ediyordu. hep böyle mi bu?
bir şeyden kaçıyorum bir şeyden, kendimi bulamıyorum dönüp gelip kendime yerleşemiyorum, kendimi bir yer edinemiyorum, kendime bir yer...

kafatasımın içini, bir küçük huzur adına aynalarla kaplattım, ölü ben’im kendini izlesin her yandan, o tuhaf sır içinden! paniğini kukla yapmış hasta bir çocuğum ben. oyuncağı panik olan sayın yalnızlık kendi kendine nasıl da eğlenir.

niye izin vermiyorsun yoluna kuş konmasına?
niye izin vermiyorum yoluma kuş konmasına?
niye kimseler izin vermez yollarıma kuş konmasına?

"öyle güzelsin ki kuş koysunlar yoluna" bir çocuk demiş.
(Nilgün Marmara)

------------------------------------------------------------------------------------



her şey sermaye için sevgilim
bir yıldıza laf atmakmış benim işim
kapıları, pazarları satmışlar meleğim
her pazar kalbimde azar azar

çünkü serbest bir pazar
her şeyi bozar
çünkü denizsiz martılar
bir deniz arar

her pazar kalbimde azar azar
yandım ben bari sen kendini kurtar
gülümse biraz
acılar kiraz
bizde hep yaz
kirazdan küpe
sallanır dize
ayaz ayaz

bir başka dünya mümkün müdür meleğim
bu ay bitti, gece oldu
bir ay daha var
bu dünyada aşıklardan çok acıkanlar var
yanımda yaşama sevinçli sandviçler var
çünkü serbest bir pazar
her şeyi bozar
çünkü denizsiz martılar
bir deniz arar

her pazar kalbimde azar azar
yandım ben bari sen kendini kurtar
gülümse biraz
acılar kiraz
bizde hep yaz
kirazdan küpe
sallanır dize
ayaz ayaz

gidiyorsan şehir denen okula
bir mektup yaz
parasız yatılıya
gülümse biraz
acılar kiraz
bizde hep yaz
kirazdan küpe
hayırlı mezuniyetler hepinize
çünkü serbest bir pazar...

(Kesmeşeker)

-----------------------------------------------------------------------------------


-----------------------------------------------------------------------------------



4 yorum:

Selami Ş. dedi ki...

Bugün aradım seni Üstad ; neyse sağlık olsun .

Geldim, olmayı istediğim yere geldim kendimden de kaçarım ümidiyle, kafamı kemiren her şey de vizesini almış gelmiş sanki ! Sokağa döküyorum kendimi, sokak sanatçılarını her zamankinden daha duyarlılıkla dinliyorum mesela, asla boş geçmiyorum, bir kahve parası atıyorum. Sonra, şiirlerden alıntılar yapıp halimi anlatıyorum uzağımdakilere, bir albüm yapıyorum şiirsokakta diye; sokağı şiirler döşesem işe yaramayacak olan durumlar yaratıyorum , öteliyorum aslında derinimde olanları. Evet, ben her gün Piazza Minghettti diye bir yerde kuş koyuyorum yollarına bir şeylerin, bir kimselerin. Evet, "hiçbir şeyim yok akıp giden sokaktan başka" diyorum ; günde 1 saatimi sakin bir parkta okuyarak-yazarak ; 1 saatimi sokaklarda yürüyerek geçiriyorum. Yeter mi, yetmez değil mi ! Asla yetmedi, aslında bizi azımsayan herkesin bir parça hakkı vardı; baştan eksiğiz, baştan yetim, piç ! Öyle boynunu iyi değerlendirdiklerimiz, yahut bizden sonra kalan 9 kişi, olmadı göğe baktığımız yerler ; hepsi ama hepsi biraz tarumar edilmişliğimizi kanıtlar. Varsın azımsasınlar, varsın sussunlar konuşamadıklarımız.

Ne garip oldu canım alıntıların altına bu yorum, bir zaman sohbetleşelim ; çimenlere oturup çiğdemle bira içtiğimizi var sayarak.

Hoş kal azizim, selam olsun

(hâlâ) Aylak


Not: Ekte çıkan şu uyuz iletiye; ben insanım , robot değil ulen ! Tebessüm.

alter ego dedi ki...

Abi çok özür dilerim. Senin aradığın aklımın ucundan geçmedi inan. Sen de bilirsin hani şu yabancı ülke numaralarından gelen çağrılara cevap verince bir takım sıkıntılar oluyormuş. Daha sonra mesajını görünce üzüldüm tabi.

Umarım her şey yolunda gidiyordur. Ah şu kafamız, nereye gidersek gidelim onu orada bırakamayız değil mi? Barışık olmak gerek işte mecbur. Biraz yalnızlık çektiğini hissettim. Ama olsun; yine de oradaki sokakların, insanların, mekanların, keyfini çıkarmanı tavsiye ederim. Zira buraya döndüğün zaman muhtemelen gayet rutin bir hayata gireceksin ve belki de bir daha böylesi bir şeye fırsatın olmayacak.

Sohbetleşelim tabi; ben aynı yerdeyim, bıraktığın gibiyim, rutine teslim ettim kendimi bir kere işte bilirsin.
Kendine iyi bak, görüşmek üzere.

Lunarita dedi ki...

yazı karakteri;

4 duvar arasına sıkışsa da; sokağa çıkıp göğe ulaşsa da; şiir hep var olsun diyeydi tüm çığlıklarımız!

asla yok olmasın diyeydi.

sevgi ile,
luna

Kendinyapevde dedi ki...

Hepinizin şiir sevdiğini biliyoruz. Burada herkes kendinden bir şeyler bulacak. Şiir sokakta akımını arşivliyoruz.#siirsokakta http://www.siirsokaktaarsiv.com/