18 Ocak 2012 Çarşamba

blogda değişiklik yaptık iyi mi

bugün sevgili dostum abuk benim blogu okumakta zorluk çektiğini söyledi. koyu zemin üzerine açık renk yazının gözü yorduğunu iddia etti. ben de nasıl olur ya şeklinde bir tepki verdim tabi kendisine. benim de tam tersi; açık renk zeminin üzerine koyu renk yazı gözümü yoruyor. çünkü herhangi bir sayfada zemin yazıdan daha çok yer kapladığı düşünülürse, monitörden daha çok ışık çıkar ve haliyle göz daha çok ışığa maruz kalır diye düşünmüşümdür hep. kullandığım internet tarayıcısından, ekşisözlükteki kullandığım temaya kadar hepsinde zemin koyudur, yazı açıktır. bilgisayarda kullandığım word bile zemini koyu, yazıları açık şekildedir. hatta internette uzun bir yazı varsa ve bu yazının bulunduğu sitede zemin açık renkse, o yazıyı bu koyu zeminli kullandığım word’e kopyalar orada okurum yani.

neyse uzatmayayım. abuk gözü yorduğunu iddia etti ve negatif’e sor istersen dedi. ona sordum ve onun da gözünün yorulduğunu öğrendim. buradan çıkan sonuç da şu ki; benim gözlerde bir anormallik var. bugün bu yüzden blogdaki metin zeminin rengini değiştirdim. bu sefer de alttaki etiketler ve kenarlardaki bağlantılar ortak renkli olduğu için eski düzen tutmadı. okunaksız oldu. oturup onlarla uğraştım bir de. en sonunda bu mavili tonda en okunaklı olduğunu gördüm. bir bu mavili tonda koyu ve açık zeminde okunaklı oluyor. böyle de renkler çok uyumsuz oldu ama ne yapayım. maksat okunaklı olsun.

şimdi gerçekten daha mı okunaklı oldu?

5 yorum:

negatif dedi ki...

belki bizim gözlerimizde bir anormallik vardır.

ama böyle daha rahat geldi bana. eski haline de alışmıştım gerçi. yazıları büyütüp öyle okuyordum.

bence olmuş :)

bilge dedi ki...

olmuş olmuş :) ama eski haliyle de rahattı benim için.

sağ frame'deki renkler çok hoşuma gitti.

... dedi ki...

Söylemesen zor fark ederdim ama iyi olmuş böyle:) Bu tonlar en güzeli, rahat okuyorum. En büyük kabusum ise siyah zemin üzerine olan açık renk yazılar.

O sağdaki mavileri sevdim, morları yakıştıramadım sadece:D

alter ego dedi ki...

negatif,
hizmette sınır tanımıyoruz. istersen yazıları da büyütebiliriz. 35 yıldır blogırlık bizim işimiz hehe :) işin ilginç tarafı böyle bir uyarıyı bizim abuk’un yapması. hayatın çok garip olduğunu düşündüm bak şimdi.

bilge,
önceki hali de iyiydi değil mi? yine bir sen çıktın destekçi ya. yok arkadaş bunların gözlerinde bir sorun var. koyu zemin gözü daha az yorar aslında. beğendiğine sevindim bilgecim :)

joy,
bana hiç de kabus değil ya daha rahat okuyorum. sen de açık zemin diyorsun ha. yok arkadaş bende bir sorun var.
sağdaki morlar mavilerden ötürü öyle olmak zorunda kaldı. başka bir şey de olmuyor maalesef. bir tek kırmızı oluyor biraz onu da ben sevmiyorum. beğendiğine sevindim :)

bilge dedi ki...

aa ne demek yahu:) ne zaman destek olmam gerekirse olurum ben, hiç yorulmam, merak etme :))

benim blog da seninkinin eski hali mesela. ama ben de sorucam abuk'a, gözü yorulana saygım var, gözlerinden çok çeken bir insan olarak.