2 Mart 2012 Cuma

away we go

Romantik aşk filmleri genellikle ilk göz ağrısı, çocukluk – gençlik aşkları üzerine kuruludur ya hani. Bir takım “hayat sorumlulukları”ndan uzak, doyasıya yaşayan insanların hikâyeleridir bunlar genellikle. Birçok kitleyi de tavlar bu filmler; gençler kendileriyle eşleştirir, orta yaşlılar ise gençliklerini anımsar filan.

Bu filmde ise daha çok iki yetişkin aşığın hayat yolculuğuna değinilmiş.  Yani bir üst evre; aile kurmak, çocuk sahibi olmak, düzen kurmak üzerine bir yolculuk. Ama bu sahiden bir yolculuk, yani fiilen bir yolculuk. Çelişki de bu ya; düzen kurmaya çalışan iki gezginden bahsediyoruz. Filmin havası romantik, komik, insanın içini ısıtan türden. Alelade bir romantik aşk filmindeki gibi şu “hayat sorumluluğu” bu filmde yadsınmıyor. Diğer yandan, her ne kadar orta yaş zamanı ele alınıyorsa da, ortada dramatik bir durum söz konusu değil. Her şey, adeta üzerine gidilerek alt ediliyor. Bunu da, inşa edilen karakterlerle, son derece samimi, çok daha içten bir şekilde yapıyorlar.

Özetle; insanlar romantik aşk filmlerini izlerken, en çok da şu “hayat sorumluluğu” denen şeyden bir an olsun uzaklaşmayı ve mutlu olmayı bekler. Bu filmde de elde edebilirsiniz bunu. Ama yadsınarak değil, üstüne gidilerek, adeta ti ye alarak.

Filmdeki karakterler çok orijinaller. Hem orijinal tipler yazılmış, hem de çok iyi canlandırılmış. Fazla da uzatmaya gerek yok; izlemeniz tavsiyedir.

4 yorum:

Joy dedi ki...

John Krasinski izlemem için yeterli bir sebepken konusunu okuyunca iyice merak ettim. Farklı romantik film bulmak çok zor zaten. İzlicem en kısa zamanda.

Bir de afişini sevdim ben. Böyle pek bi sıcak^^

nomen dedi ki...

Görmediğim bir film. Şimdi tüm olup bitenleri bir kenara bırakıp; izlemeli bu filmi dedirtti bana yazınız. Bir dingin hevesle.

Teşekkürler.

alter ego dedi ki...

Joy,

John Krasinski’yi bilmiyordum, bu film ile ilk kez gördüm sanırım kendisini. Burada çok iyi oynadığını söyleyebilirim. Çok şeker bi adamı canlandırıyor zaten. Bu yüzden de kendisini daha çok seveceğini tahmin ediyorum.

Afişini ben de çok beğendim. Hani böyle sinemaya gidilir de ne izlesek diye panodaki afişlere bakılır ya. Öyle bir durumda kesinlikle gidilirdi bu filme :)

alter ego dedi ki...

nomen,

İzlemenizi tavsiye ederim. Tam da olan biten bir kenara bıraktıran, böyle sıcacık bir film.

Ben teşekkür ederim.